gott nytt år...



Vill bara lyssna på Himlen är oskyldigt blå hela tiden för att få höra dom tröstande orden "Älskling jag vet hur det känns när broar till tryggheten bränns".
År 2010 är all about den meningen för mig. (Eftersom alla mina trygghetsbroar brändes men jag i alla fall numera har en s.k, "Älskling", även om jag egentligen hellre går i graven än att kalla Jonas för älskling offentligt.)
Inget år i mitt liv har inneburit så mycket förändringar för mig.
*Mina föräldrar började året med att skilja sig.
*Jag blev ihop med någon för första gången i mitt liv.
*Jag slutade skolan.
*Jag fick ett jobb.
*Jag bor nästan inte hemma längre.
Ungefär en eller två punkter känns positiva. Jag kanske kan sträcka det till tre. Eftersom det onekligen är positivt att få ett jobb när man nu ändå inte får gå i skolan längre.

Om mitt liv ska fortsätta i den här banan låter detta troligt för nästa år:
*Att jag blir gravid och får panik men bestämmer mig för att behålla det.
*Till följd av det gör jag och Jonas slut då vi inser att vi har så olika värderingar och syn på denna sak.
*När jag slutligen är lämnad ensam med mitt lilla foster och kan uppbåda glädje inför förlossningen får jag missfall.
*Sen blir jag av med jobbet och kommer inte in på någon av utbildningarna jag vill.
*Något oidentifierat bra händer sedan, men kanske inte tillräckligt bra för att väga upp resten av skiten.

Något sådant kan jag kanske förvänta mig. Det låter rimligt.
Men hoppas att ni får ett fint år i alla fall.

Pusshej
/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0