Katrin Zytomierska

Katrin Zytomierska skriver ett inlägg som handlar om "Att antasta en tjej".
Hon skriver bl.a.
"Jag har aldrig blivit antastad på krogen. Vad är det för nonsens? En kille som tafsar på en tjej ser ner på henne. Ser på henne som en slampa och något utan värde. Så ser inte killar på mig. Jag har heller ingen väninna som någonsin blivit tafsad på. Inget som hon berättat för mig i alla fall."
Vad är det för jävla skit undrar jag?
Både jag och alla mina nära vänner (vet inte hur det är med de som inte är lika nära) har blivit tafsade på av män när vi gått ut. Både mina tjejkompisar och mina killkompisar. Om alla dom som utan lov har tafsat på mig på krogen inte respekterar mig så beror det inte på att jag inte har gjort mig förtjänt av respekt så som Zytomierska gjort utan en respektlös hållning gentemot kvinnor och tjejer över huvudtaget, hos dessa människor.
Det är helt enkelt så att det finns en del män som beter sig som fullkomliga djur när dom går ut och tar sig en öl. Och att det som Zytomierska säger "ändå inte är så farligt om en kille daskar till en eller tar på tutten lite" och att vi ska låta dom hållas måste stå för henne.
Och om hon aldrig har blivit tafsad på ute, hur kan hon då bedöma att det inte är så farligt?? Hon har ju aldrig upplevt känslan!
Hon använder stilen "vi ska fan inte göra oss till offer, det är ju dom det är synd om" som jag är allergisk mot. I ett möte där jag tar på dig, slår dig eller trakasserar dig verbalt går det inte att förneka att jag skadar dig. Trots att jag kanske har levt ett destruktivt liv och annars inte skulle gjort så, så går det inte att bortse från att jag skadar dig och att det är jag som måste anpassa mig, inte du.
/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0