thank God it's friday

Aldrig förr har jag blivit så glad över att få mensen tidigare än jag räknat med. 
Vi ska ju till berlin nästa vecka och bo nåra i en lägenhet, då är det ju faktiskt nästan i allas angelägenhet, eller hur?


Nu när jag tänker efter i och för sig vet jag inte om det är värt det. Får man mens tidigare än man ska så betyder det att man i slutändan kommer ha mens fler gånger i  livet? För jag antar att det inte finns ett bestämt antal gånger man ska mens och sen kommer klimakteriet, utan att det snarare finns en bestämd tidpunkt för klimakteriet och har man otur så skulle det, i teorin, kunna bli så att man fick ha mens dubbelt så många gånger i sitt liv som nån annan? 


Herregud.
Ångrar kanske mina glädjeord nu...


/Miriam


P.S. Jag hoppas att alla förstår att rubriken är ett skämt. Självklart skulle jag aldrig någonsin skriva en så tacky rubrik seriöst. Självklart.


P.S.2. Kom på att kvinnor som får många barn missar massa i jämförelse med kvinnor som inte får barn. Det var det mest orättvisa nånsin FYFAN.
Å andra sidan kanske jag kan överväga att acceptera det med tanke på att en förlossning kanske nästan är likvärdigt kroppsligt jobbig som nio månaders mens. Kanske. 
Om det är en smärtsam förlossning. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Matilda

trevligt, jag ska också till berlin nästa vecka. Ni måste gå till Zapata, det är grymt! Vi ses kanske i vimlet.

2009-10-17 @ 14:37:34
URL: http://marthamydear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0