jag håller i anteckningsboken samtidigt som jag skriver - för att visa mina goda vilja

Idag har varit så himla overklig och konstig.
Jag har haft ont i huvudet sådär på sidan så att det känns som inbillning och sen så har det känts som att jag har bråkats fast jag kanske egentligen inte har det. Eller jag vet inte, kanske jag visst har gjort...
Vill inte sätta på mig slöja i moskén
Vill inte låta bli att gå in i moskén
Vill att alla ska förstå och bry sig och känna lika mycket för detta som jag
Vill att jag ska fatta på riktigt att alla andra bryr sig också, för det gör dom egentligen
Känner mig bara så ledsen över att några i min klass sa "Det är bara en barnslig tonårsrevolt" när jag tyckte att killarna också ska sätta på sig slöjor när vi gör klassbesök i moskén.
Jag undrar om jag gör detta mer dramatiskt än vad det är för att jag tror att det blir vackrare då.
Det är bara tråkigt att ha gått i samma klass i 12 år och märka att bilden av mig som en person som vill gå till moskén och bara provocera tonårsaktigt finns. 
/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0