Klubbhistorier

Som tidigare nämnts var vi på nivå 22 i lördags. Utanför nivå22 hänger en sån här lapp (bilden). Vi kom på att man kanske borde köra en "krog runda" som folk ibland kallar det, där man går till t.ex nivå 22 i mjukisbyxor och keps och kanske skramla ihop pengar till en brunkräm. Men jag kan tänka mig att den regeln riktar sig mot män. kvinnor har ofta lite lättare för sig i nattlivet, om man tänker på aspekter som att vakter inte blir lika hotfulla mot tjejer, och att man kanske kan blinka lite med ena ögat så är det ingen fara. jag tänker mycket på den gången då en kille tog på ett flertal stjärtar på dansgolvet, ända tills jag blev upprörd och puttade killen med all min kraft. Då började han vifta med armarna åt alla möjliga håll, daskade till emma på revbenet. Jag och Mirre gick till en vakt och jag visade vem den skydige var. Vakten tog naturligtvis sitt uppdrag på största möjliga allvar och när han hade hämtat ut killen hämtade han ut oss också. Vi blev skiträdda och trodde att vår sista tid inne på klubben var kommen. Väl påväg ut med vakten tar han miriam på rumpan! När vi väl kommer ut frågar vakten om vi vill anmäla killen, det gjorde vi naturligtvis inte eftersom vi själva egentligen inte borde varit där. Kort sammanfattning: Vi anmäler en kille till vakten för att ha tagit oss på rumpan och så tar vakten miriam på rumpan.
En annan gång när jag stod i rökrutan, lite på alerten, så drack jag en flaska öl och när flaskan var slut så droppade jag den på marken utan att tänka mig för. I samma sekund som jag droppar flaskan känner jag hur någon nyper as hårt i min arm och där står en vakt. för det första får man inte dricka i rökrutan och för det andra får man -särskilt med tanke på den första anledningen- inte krossa flaskor i rökrutan. Vakten säger med bestämd ton "plocka upp det där" Jag hoppar direkt ner på alla fyra och plckar frenetiskt som en och annan lodis. så hör jag en röst säga "stoppa det i väskan" och jag lyder direkt order men hör då hur någon fnissar och så är det vakten som säger "jag skojja bara". Nu när jag tänker tillbaka kan jag se att hade jag varit man hade jag nog blivit utslängd.



/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0