torsdag

Jag ligger och läser "Mig äger ingen" av Åsa Lindeborg. Får fina bilder i huvudet.
Jag ligger i mammas och pappas säng, på mammas sida, pappa ligger på sin sida och läser Obamas "Min far hade en dröm".
Jag hamnade här efter skolan. Känner mig febrig och trött. Allt känns lite dimmigt och simmigt.
Jag var hos tandläkaren och dom sa att jag får ta av tandställningen om två veckor. Många tror att jag inte har några komplex över den eller typ något annat heller. Fast har inbillat mig lite att allt kommer bli fantastiskt när den inte är i min mun längre.

Ler lite när jag tittar på den här texten. Jag gillar att prata om tandställningar och andra saker som låter typiskt tonåriga, för jag tycker det låter så himla fint. Eller ja, tonårskärlek till exempel är ju väldigt fint men det tycker nog alla. Fast tandställningar och mycket finnar och sånt är också lite fint, lite sådär tonårsfint.

Vet inte om jag tycker det mest på andra, för nu när jag tänker efter känner jag mig inte så jättefin när jag har mycket finnar och med tandställning.

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0