jobbiga kvinnor har cirklat omkring mig idag.

Min dag har till en obehagligt stor del kretsat kring kvinnor som jag djupt ogillar.
Såklart inte bara, men blev en obehagligt stor mängd som har fått mig att må dåligt bara..
Började gråta mitt under dansklassen (inte så att någon såg) och åkte i förtvivlan hem till sara för att dricka en härlig coca-cola-company dryck och titta på debatt med temat "har jämställldheten blivit överdriven?".
En av debatörerna var en författare jag ogillar grovt. Elise Claeson.
Förutom att hon har, enligt mig, väldigt konstiga åsikter så var hon så jävla orespektfull när hon var och hade föreläsning på vår skola.
Jag hatar henne lite grann. Kanske mest bara för att jag är sur idag.

Och på dansen så är majoriteten av alla tjejer idioter.
Säkert killarna med, men det finns en grej som gör det så tydligt att följarna (tjejerna) är jobbiga. Eftersom det finns fler följare (tjejer) än förare (killar) så får man som följare ibland vänta ett litet tag och herregud vad vissa idiot-tjejer ska vara giriga och hoppa framför en och skrika "jag vill dansa" och sen fnittra.
Det är jag och några fler tjejer som alltid väntar mest bara för att det finns så jävla många kuktjejer som ska hålla på och springa framför en för att dom aldrig nånsin vill få vänta ett tag, utan kräver att få dansa hela tiden på min och de få andra som är trevliga och sympatiskas bekostnad.
Okej förmodligen kan ingen riktigt fatta den här grejen för det är bara dom från dansen som skulle förstå grejen (och möjligen Sara, eftersom jag lagt ner så mycket tid på att förklara för henne, stackarn) och eftersom jag ogillar nästan alla förutom han med tatueringar och hästsvans och glasögon så är det inte direkt som att jag gett dom vår bloggaddres. Så de kan inte läsa det här.
Men ja, i alla fall jag hatar dom lite grann. Kanske mest bara för att jag är sur idag.

Sen finns det också många bra bra bra tjejer som har varit i min närhet idag.
Till exempel Sara, Emma, Amanda, Rebecka, mamma och den där bra feministen med krulligt hår och glasögon i debatt.

Bara för att liksom visa att det också funnits många bra tjejer och kvinnor i mitt liv idag. Såklart!!!
Sen får vi inte glömma bort mig själv. Jag är bra. Och tjej.


/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0