idag är en lördag.

Jag kan känna mig så sjukt besviken på mig själv när mina känslor inte är lika smarta, genomtänkta och politiskt korrekta som mina tankar kring känslor är.
Okej, stryk genomtänkta, de flesta av mina känslor är väldigt genom.... kända, kanske det blir?
Blir äcklad av känslor som jag sitter och argumenterar om varför dom är destruktiva och sen vaknar jag helt svettig, kramandes mitt element och känner så som man faktiskt inte skulle känna.
Och ibland kan jag också känna att jag vill vara jättejättejättejättesmal och en väldigt gullig och söt, liten tjej. Fast ingen verkar fatta att jag också vill det ibland. Bara för att jag håller mig så mycket, för någonstans trivs jag också väldigt bra i en lite mer gastig, ogullig roll och jag kanske bara är lite mer "tjejen-du-kan-prata-ut-med-och-berätta-om-din-kärlek-till-hennes-fantastiska-kompis" och jag trivs oftast väldigt bra med det.

Känner att jag är den jag vill vara och då spelar allt annat ingen roll. Egentligen.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0