internet och elaka kommentarer

Internet är en fantastisk grej på många sätt och vis.
Samtidigt är det synd att många väljer att ta ut sin aggression på internet eftersom det är så enkelt att göra det helt anonymt. Framför allt vanligt utgår jag från att detta är bland tonåringar, som jag själv. Fast gissningsvis snäppet yngre kanske?

Jag har själv varit med om att en gång få rätt så elaka kommentarer av en person på internet. På min bilddagbok. Dock gällde det min musik från myspace.

Läses nerifrån och upp, i rätt ordning.


Detta har bara hänt mig en gång, men gjorde mig självklart otroligt ledsen (fast som ni kanske ser försökte jag nog att verka rätt cool om det).
Jag beundrar alla stora bloggare som står ut med en sån jävla massa skit.

Sedan så undrar jag lite vilka som skriver såna här saker, till exempel denna Jane som skrivit till mig.
Jag undrar verkligen om det bara är någon som passerade min myspace och kände en sådan avsky att hon var tvungen att skriva det till mig på ett eller annat sätt och då fick göra det på min bilddagbok. Känns så otroligt svårt att förstå.
Jag respekterar det faktum att denna människa starkt ogillar min musik, men visst måste det väl vara någon jag känner? Eller åtminstone någon i min skola eller nåt sånt?
Jag har också varit inte alltför snäll på internet när jag var lite yngre, tror i och för sig aldrig att jag kom till den nivån, men jag tror inte att jag valde ut någon som inte ens spelade någon roll för mig.

Jaja, det där var den enda elaka kommentaren jag har fått angående min musik nånsin och det börjar närma sig ett år sen nu ser jag. Det får nog anses helt okej. Speciellt när man ser att det finns folk som fattar också.
Det rör mig nästan till tårar att se när någon som inte ens bor i samma land som jag förstår min musik, och uppskattar den. Det är så jävla fint. Och man borde lära sig att 100 snälla kommentarer är inte mindre värda än 1 elak, även om det alltid känns så i stunden.

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Matilda

så himla fin video miriam, den brukar jag titta på ibland när jag känner mig lite ensam.

2009-01-20 @ 17:26:27
URL: http://marthamydear.blogg.se/
Postat av: miriam

tack söta rara.

du är otroligt snäll!

2009-01-20 @ 22:25:18
URL: http://internetkontakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0