Gudrun Schyman och Elise Claeson.

Vi har turen att ha bra samhällskunskapslärare på vår skola.
En av dom har fixat endel föredrag om politiska ideologier. I förrgår var Gudrun Schyman hos oss och pratade om feminism och igår så var Elise Claeson och pratade om konservatism.
Båda var väldigt roliga (speciellt Gudrun Schyman), men jag blev väldigt irriterad på Elise Claeson. Men inte mest p.g.a. hennes åsikter som skiljer sig från mina. Utan på att hon var så otroligt respektlös.
Att om en elev säger "...jag tror att könsroller är en social konstruktion..." svara "haha gud ni hade gudrun schyman igår hör jag" är så otroligt jävla löjligt. Ungefär som att det inte är det som är typ hela likhetsfeminismens ledord, att könsroller är en social konstruktion. Och bara hela grejen att Elise Claeson pratar om Gudrun Schyman som om hon är den enda feministen och att alla andra som tycker så bara är såna som bara tycker Gudrun Schyman är cool.
Sen var hon även en dålig föredragshållerska, som slingrade sig och vägrade svara på frågor, pratade lågt och när jag och amanda försökte få henne att ta ställning till det hon själv har skrivit i sina egna, olika artiklar som vi hade läst innan säga att det var någon annan som hade felciterat henne.


(yes, just den här är en intervju, men det andra vi hade läst var hennes egna artiklar)

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0