söndag

Var på en fest igår.
Var ett par två år yngre tjejer där som var hur fulla som helst.
Jag hade också varit full när jag gick i nian, kommer ihåg hur det va och att jag hatade äldre tjejer som skakade på huvudet med en blick blandad av förakt och medlidande. Då inbillade jag mig att dom äldre tjejerna hatade en för att man snodde deras jämnåriga killar. Nu tycker jag synd om dom för att dom förtjänar något bättre än mina jämnåriga killar. Inte för att det inte finns bra killar i min ålder utan för att dom inte respekterar dom här tjejerna utan dom bara vet att dessa tjejer är glada över att få vara med (på vilkaa villkor som helst?) och det är ju praktiskt.

Jag blir arg på mig själv när jag sitter och skakar på huvudet med den där blicken å bestämmer mig för att försöka connecta lite, typ vi tjejer ska hålla ihop.

Det är så himla svårt att vara tonåring, men kan inte låta bli att tycka att misären är lite vacker.





Dagens hiss:
Dagdrömmar och god mat.

Dagens diss:
Killar som tycker om att bära runt tjejer. Bara liksom lyfta någon lite på ett dansgolv, vad fan är grejen med det?



/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0