kröppa

Hanna Fridén är så himla bra. Läste precis ett bra inlägg om såna här grejer.
Känns fint att det faktiskt finns folk som har en sund syn på sin kropp.
Det är faktiskt en grej som jag har varit så himla stolt över, att jag i princip aldrig sminkar mig och inte rakar mig mellan eller på benen.
Jag gjorde allt, hela den där grejen ett tag, och fortfarande så rakar jag mig ibland under armarna, men ja det känns som att det är för att jag vill.
Jag brukar säga det att alla måste få testa att gå osminkad varje dag och orakad. För det ÄR skönt.
Och det är sorgligt att det finns så otroligt många som känner sig jätteobekväma utan smink. Som har hittat sitt jag i ett jag som måste vara sminkat?
Kan aldrig riktigt förstå det där, för jag har aldrig varit riktigt så inne i sminkgrejen, och numera känner jag mig oftast lite ful i smink.
Med detta försöker jag inte säga att jag inte är det minsta fåfäng eller så, för det är jag. Men hela grejen är koncentrerad till kläderna för min del. Jag tycker alltid att ddet är kul att göra mig fin med kläderna, men tyckte alltid att det var jobbigt att raka och sminka, usch...

/Miriam

Kommentarer
Postat av: anonymmmmmm

hon e bra - ni e bra

!!!!

2009-02-18 @ 22:16:06
Postat av: Emilie

åh hela den där sminkgrejen du pratar om stämmer så bra! smink är bara jobbigt, varför spackla på när man är fin som man är?

2009-02-18 @ 23:38:48
URL: http://myrecandplay.blogspot.com
Postat av: Anonym

Intressant att det som omtalas som "skönhetsintresse" (intresse för smink och hår och så) har en så annan roll än modeintresset. Det ena har fulkultursstämpel och det andra har finkultursstämpel. Båda är väl skadliga när de blir destruktiva och överdrivna. I det ena fallet manipulerar man sitt ansikte med smink, i det andra fallet försöker många manipulera sin kropp med kläder och bantning för att komma i kläderna. Rakning tycker jag personligen inte är särskilt tätt förknippat med smink eftersom man tar bort något som är bra för kroppen.

Jag ser inte riktigt varför smink och (huvud)hår så ofta ställs utanför modeintresset när allt handlar om utseende och estetik som kan vara både roligt och helt sjukt.

2009-02-19 @ 10:46:32
Postat av: Rebecka

Oj det var inte meningen att vara anonym i förra kommentaren.

2009-02-19 @ 10:47:33
URL: http://agnesrebecka.blogspot.com
Postat av: miriam

Jag tycker nog snarare att (huvud)hår intresse hör till samma kategori som klädesintresset.

men smink är ju ändå förknippat med rakning på det sättet att man manipulerar kroppen till att se ut som något annat.

Sen tycker jag att det är skillnad på att sminka mycket ibland, då blir det mer som en accessoar än om man ska sminka så där jättenaturligt varje dag. då är det mer att man förändrar sitt utseende (samtidigt som man försöker få det att se naturligt ut)

2009-02-23 @ 11:48:19
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej. jag heter miriam. jag är 18 år och efterbliven.

låt folk få göra sig fina på vilka sätt de vill. dölja mörka ringar framhäva ögonen eller klä sig i en fin klänning.

jag kan gå osminkad eller sminkad utan att känna mig mer eller mindre "äkta". jag är karin hur som helst. man har alltid framhävt drag och gjort sig fin för de man vill fjättra för eller bara sin omgivning.

och andra sminkar sig som ett skydd mot omvärlden. va fan spelar det för roll

du gör dig för mer. vissa är fula i smink andra är stört gulliga, du hör till det förra, men klanka fan inte ner på de som sminkar sig. du sågar på den grenen du sitter på (du som kallar dig feminist)

Jag själv ser det som en enorm frihet! jag kan sminka mig helt naturligt varje dag eller extremt om jag så vill utan att folk ropar fjolla efter mig eller tycker jag är konstig. Och jag sminkar mig så som jag målar en tavla. sluta använda balsam och borste lika gärna. tvätta dig i röven med händerna, håll inte på och manipulera med klackar, deo och tvål sånt blir man bara torr av.

manipulation hahah orka!!!

2009-03-08 @ 23:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0