skrivet av en nybliven stureplansbrutta

Jag kom precis hem.
Tro det eller ej så har jag varit på the village, som för övrigt tydligen är blondinbellas favoritklubb.
Jag kände mig ytterst malplacé. Inga var roliga och man fick betala extra för att sitta vid ett bord verkade det som. Det fanns bara jättefå bord som var längs med väggarna för fattiglappar och där var det nog en skam att sitta (tror jag att de som bryr sig tyckte). Att inträdet kostade 180 kr (jag stod iofs på gratislista men ändå), garderoben 40 kr och en mojito 145 kr var ju löjeväckande med tanke på hur otroligt tråkigt det var. Inte ens dom som passade in såg ut att ha roligt.

Innan så drack vi öl och jag fick nummer av en vakt, som nog egentligen blev irriterad över att jag kallade honom vakt eftersom han var entrevärd eller nåt, som jag kanske ska interjuva för ett projekt som möjligen får rubriken klubbvakterna och sexismen eller nåt sånt.
Han såg inga som helst problem när jag berättade en liten anekdot från när jag var 16 och var på ace och en kille tog på min (och 100 andras) rumpa och vakten kastade ut honom för att sedan för att sedan hämta mig och leta ut mig för att fråga om jag ville anmäla killen som tagit på min rumpa, ironin var bara att vakten ledde ut mig med sin hand på min rumpa.
Enligt honom var detta nästan en vakt att egentligen typ se upp till eftersom han lyckades behålla humorn levande i sitt arbete.

Allt känns så dyrt och smutsigt. Är väldigt irriterad på att inte bli leggad när killarna framför mig i kön blir det fast dom ser uppenbart mycket äldre ut än mig. Och väldigt irriterad på män som dansar med blickarna upp och ner.

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0