MI (maskulinistiskt initiativ)


(där dog samtalet)


Många killar har väldigt svårt att prata om saker som kan hota deras manlighet och status i samhället. Många skulle säkert rent av vilja kalla sig för maskulinister. Snart kommer det säkert komma något parti som ska heta MI (maskulinistiskt initiativ) där man jobbar för att stärka mannens rättigheter i samhället. Detta "MI" kommer nog komma in i riksdagen efter sverigedemokraterna. För att FI är nog ett otänkbart alternativ för många, i synnerhet mannen i konversationen ovan. Jag är övertygad om att han är sverigedemokrat, eller kanske blivande grundare av MI?

/Sara

Kommentarer
Postat av: pullan

hah jag skämms ganska ofta över att överhuvudtaget någonting gemensamt med dessa killar.alltså min kuk.

2008-09-25 @ 17:09:53
URL: http://juliansbekannelser.blogg.se/
Postat av: miriam

jag skäms över att ha en fitta också.

fast väldigt sällan. eftersom fittor är så jäääääääävla fina.













till skillnad från kukar alltså!!111!!

2008-09-25 @ 19:29:07
URL: http://ateendiary.blogg.se/
Postat av: Valle

Fortsätt tjejer :D , roande att läsa faktiskt:)

2008-09-25 @ 19:44:51
Postat av: patrik

se det även från den här sidan: orkar killen svara på en sån sak då han vet att han måste sitta och argumentera och diskutera i minst 15 min., han kanske skulle gå och äta? haha, vet inte varför jag försvarar här men verkligen, serious ämne att ta med nån random mitt i veckan

2008-09-30 @ 22:48:16
Postat av: miriam

varför är det en självklarhet att man skulle behöva sitta och argumentera i 15 minuter.

det klart iof att man vill ha en förklaring om det är så att personen i fråga inte är för att man ska vara jämställd med honom, men jag har alltid tyckt att har man inte argument och kan stå för sin åsikt är det nog lika bra att byta åsikt eller nåt.

för har man inga argument för sin åsikt är det väl en varningsklocka?



och se det såhär, om det hade varit så att det hade handlat om att det var till exempel rasism det hade handlat om så är fler personer benägna att säga att dom är antirasister än det är som är benägna att säga att dom är feminister.

och det är faktiskt exakt samma sak, att döma någon p.g.a. av dens kropp, vare sig det är kön eller etnicitet.

2008-09-30 @ 23:23:38
URL: http://internetkontakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0