in reality

Vi sitter vid Rasmus grill. Klockan är väl sisådär 12-01.
En kille i 18-20 års åldern kommer fram och börjar prata.
Jag drar upp ämnet feminism. Han tar två av Saras pommes firtes.
Det ena pommes friteset är ungefär hälften av det andras längd. Han säger "Det här är en kvinna" och visar upp den korta, och säger "Det här är en man" och visar upp det långa.
Jag börjar kasta pommes frites på honom. I ett nyktert tillstånd.
Amanda säger "Amen visst är det jätteäckligt med håriga fittor?"
Killen skriker "JAAAAAAAAAAA!".
En annan tjej säger "Visst går ni på waldorfskola?". Vi säger "ja, hurså?"
Hon säger "Jamen jag har lyssnat på ert samtal och ni är visst feminister så jag typ fattade det".

Ibland undrar man om Brommaplan över huvudtaget är en del av världen.

Detta var alltså inte ett av våra internetexpriment, utan liksom in reality.

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0