våpen och killarna som springer efter

Som över allt annars så måste man som tjej på internet om man ska försöka prata med ett av dom där små liven, vara himla gullig, söt och gärna lite charmigt blyg. I alla fall om man ska få framgång!

Jag är så jävla trött på att tillbakadragenhet ska glorifieras. Bara för att det är många som är blyga, mindre skrikiga och mer klassiskt gulliga så är dom inte snällare tjejer.
För ja, det handlar om tjejer, när en kille inte tar för sig ses det aldrig som något positivt på det sättet som det ofta görs när tjejer är tillbakadragna.
Många av mina tjejkompisar (förutom möjligen Sara och några till) är mycket lugnare än mig.
Dom pratar oftast inte like snabbt och skrikigt som mig (dom råkar inte heller spotta ibland när dom är väldigt ivriga att säga något). Och dom tar oftast inte upp obekväma ämnen. Många av dom pratar inte så jättemycket över huvud taget. Helt klart mindre än vad jag gör i det stora hela. Betyder det att dom uppoffrar sig när dom inte tar någon plats? Och är det positivt att uppoffra sig?
Jag lovar att dom inte är snällare och vill mer väl än vad jag vill.
Dom är bara så jävla fega och dom har märkt att dom får uppskattning när dom beter sig som våp så dom kör på den säkra vägen som dom vet alltid går hem.
I alla fall hos vissa.

Jag blir så irriterad så att jag inte vet vart jag ska ta vägen varje gång jag hör dom där gulliga små fnittrande ljuden tillsammans med ett "åhh lilla jag, jag är så liten och full så jag kan nästan inte ta hand om mig själv hihi".
Och när dom säger "Jag fattar nada" och blinkar med ögonen och någon äcklig, pubertal kille i en ful tröja ler och säger "Det är lugnt gumman. Jag fixar det här.". (SÄG VAD NI VILL, MEN DET ÄR INTE EN ÖVERDRIFT!)

Jag är också trött på såna killar som är typ som en av mina föredetta bästa kompisar som var en kille som ständigt föll för såna här tjejer. Och nu menar jag inte att det bara är tjejer i fjällrävenjackor och brunkräm. Jag menar även dom där söta tjejerna med babydollklänning eller sånadär jeansshorts (som vi väl förresten alla börjar tröttna på nu?) som dejtar 10 år äldre dj:s och ger dessa killar komplimanger som får dom att känna sig som en kung i ett land av småflickor.
I alla fall, när jag kofronterade honom (min gamla killkompis) en gång och sa att dom flesta som han gick runt och var dödligt olyckligt kär i, hade han inte ens pratat med ordentligt. Han hade bara pratat typ lite yttligt och sagt nåt skämt och hört dom här tjejerna fnittra sådär förtjusande.
Vet ni vad han svarade?
"Skit samma, prata kan jag ju göra med dig! Dom är så sööööööta!"

Grejen är att det finns så många såna här killar som blir helt besatta. Dom har någon sjuk bild av hur dom här tjejerna är. Lite som dockor som är korkade, snälla, gulliga, alltid luktar gott och alltid har fina underkläder.
Dom här killarna borde tvingas se dom här tjejerna bajsa eller nåt.
Det skulle göra dom gott, ge dom lite verklighetsuppfattning.

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla bra sagt

2008-10-22 @ 15:41:56
Postat av: klara

jag älskar eran blogg!

2008-10-23 @ 15:47:29
Postat av: miriam

TACK!

2008-10-23 @ 21:03:08
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: karin

Jag håller med om at dessa tjejer är irriterande men händer det aldrig att även du faller in i rollen "jag fattar ingenting?" det är lätt hänt..

2008-10-25 @ 19:39:10
URL: http://curri.blogg.se/
Postat av: miriam

jo, det är klart att det har hänt att jag själv också har fallit in i den rollen.

fast jag tycker att jag kunde göra det mer när jag var yngre, och jag tycker att jag har blivit mycket bättre. om jag vill imponera på någon så brukar jag försöka låta smart.

jag tycker att jag har mer problem med att jag lätt faller in i rollen som för aggressiv och jag har ibland svårt att respektera andras åsikter på ett sätt som inte är sympatiskt. så det är illa det också, verkligen!

men just grejen att försöka att lägga sig i underläge för att väcka intresse och verka gullig tycker jag inte att jag gör speciellt ofta!

däremot om du (eller någon annan) har uppfattat det som att jag gör det så kan det självklart stämma, det är inte det enklaste i världen att ha självinsikt. säg gärna till i så fall för jag vill verkligen försöka förändra det i så fall!

2008-10-26 @ 00:55:01
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Om den här typen av tjejer blir allt för hårt dömda av andra tjejer som inte är på det sättet så kommer de väl förmodligen köra ännu hårdare på våpgrejen eftersom de vet att de kan få uppskattning på det sättet. Om man i stället visar att man kan få uppskattning på andra sätt så kan man kanske hjälpa till att bryta mönstret. Om det är någon man ska vara arg på så är det väl de som uppmuntrar våpighet. Jag tycker att hela inlägget hade en bra poäng men att tonen mot våpiga tjejer var lite hård.

Kram kram

2008-10-26 @ 13:14:30
Postat av: miriam

hm..

jag tycker att dom som uppmuntrar sånt här beteende är jobbiga, men jag vet inte om jag är beredd att säga att man bara ska vara arg på dom som uppmuntrar våpighet, då fråntar man ju "våpen" sitt ansvar. vilket varken är schysst mot dom eller någon annan!

jag tycker självklart att det är viktigt att samhället inte ska uppmuntra den här attityden, men samtidigt tror jag faktiskt att vissa av dom här tjejerna skulle kunna gaska upp sig om man bara uppmärksammade problemet lite mer.

2008-10-27 @ 01:23:59
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Nej jag är inte så säker på att den typen av tjejer (eller killar) gaskar upp sig om man talar om vad hon har för problem för henne. Jag tror ändå att en person med mycket dåligt självförtroende kommer att anpassa sig till dem som kan ge honom eller henne uppskattning snarare än att lyssna till den som verkar fördömmande om än ärlig och rättvis.

2008-10-27 @ 12:34:56
URL: http://agnesrebecka.blogspot.com
Postat av: Dila

du är våpig? men det är positivt tycker jag :)

2008-10-27 @ 21:04:24
Postat av: anonym

du är våpig? men det är positivt tycker jag :)

2008-10-27 @ 21:04:44
Postat av: miriam

haha dila, vem är du?

så fort jag vet så ska jag ta till mig det du har sagt:)

2008-11-20 @ 15:23:19
URL: http://internetkontakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0