min fina fina man<3

EN LITEN PRESENTATION:






Pratade med en sverigedemokrat igårkväll.
Det är första gången jag någonsin pratat med en sverigedemokrat i hela mitt liv.
Jag menar... jag har ju hört talas om att dom finns, men...
Han inledde med att säga att jag såg mycket äldre ut än andra 17 åringar och att jag "ser ut att vara mer ungefär, typ 28".
Vilket ju var ett fantastiskt sammanträffande då han var... inget annat än just 28!

Här är ett litet utdrag ur ett quiz jag fick honom att svara på i utbytelse mot att han kaaaaaanske skulle få min msn.



Men en mening sa han, som är vettig och helt sann:

Fast nu såg jag plötsligt att det står högen och inte högern. Jag trodde det stog högern.
Men i alla fall, högern ÄR ett lotteri i dagens läge.
Om vänstersidan skulle följa högersidans exempel så skulle vi väl i stort sett ha två stora partier i sverige. Och ingen kan väl påstå att det är en ordentlig demokrati?!
Nej fy fan, vad är det för jävla mening med att ha partier om dom ändå bara ska komma överens om allt?
Om jag skulle rösta på t.ex. kristdemokraterna så skulle det väl vara för att jag sympatiserade med deras tankar och deras ideologi. Men röstar man idag på kristdemokraterna så röstar man inte bara kristdemokraterna, utan på moderaterna, folkpartiet och centern också.
Vad tycker ni?
Det är ju trots allt många som tycker att det är bra att hålla ihop och att dom blir starkare som makt då och sådär.
Men det håller inte jag med om. Inte alls faktiskt.


Fin och skarpsynt han är alltså, min fina 28 åriga sverige demokrat.
Det KOMMER att bli vi. Lovar!!!!


/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0