min och miriams fina fina man konversation 2

Sara säger: hej
man 40 säger: hej sara
Sara säger: heter du gammil i efternamn?
man 40 säger: ja, de gör jag, jag e svensk
Sara säger: okej, skulle det spela någon roll för mig tror du?
man 40 säger: skånsk kille rakt igenom & en äkta trelleborgare
Sara säger: på tal om ditt efternamn skulle du lika gärna kunnat heta gammal i efternamn
man 40 säger: hahaha! dem flesta tror att man e en utlänning
Sara säger: tycker du det är jobbigt att folk tror det?
man 40 säger: ja, de gör jag. mjauuuuu
Sara säger: varfördå?
man 40 säger: de e så jobbigt att förklara för dem
Sara säger: är det därför?
man 40 säger: ja.
Sara säger: så du tycker alltså att det är jobbigt att säga" nej jag är en äkta trelleborgare"?
man 40säger: dem frågar om jag e svensk & då får jag förklara.. att jag e en svensk kille..
Sara säger: är det så jobbigt? jag tror att det är mer än bara det.
man 40 säger: har alltid bott i trelleborg & komme inte att lämna trelleborg. ibland kan de bli jobbigt att förklara

Vad hårt det måste vara att känna sig så missuppfattad som våran stackars sverigedemokrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0