en galen feminist, som uppenbarligen blivit våldtagen och är traumatiserad eller/och är lesbisk

En... vad ska jag säga.. bekant till mig, la upp en bild på internet.
Där det stod typ "30% av alla kvinnor som mördas, mördas av pojkvän eller man" och sen under stod det "30% of women should have just shut the fuck up".
När jag såg bilden såg jag även bland annat en kommentar där det stod "så jävla sant."
Jag tycker inte att det här är okej. Ironisk humor kan jag förstå, men INTE i offentliga forum.
(sedan så tror jag ju inte heller på att det här var bara ironisk humor- eftersom det var så jävla uppenbart att det låg mer bakom det än så, ÅTMINSTONE hos vissa som kommenterat!)
Så jag skrev såklart en surig kommentar där det kan hända att meningen "du kanske borde hålla käften" var med och jag vet att sånt kan vara onödigt och personen i fråga kanske inte blir lika mottaglig för mina riktiga argument som kommer sen och så.
Men jag kan bara inte låta bli att bli arg. Det ligger i min natur! Jag inbillar mig något om att det gör mig mer äkta.

Men kolla på kommentarerna som hamnade på bilden efter det att jag kommenterat. Som var menade till mig. Kommentarer inte från henne, utan från folk som jag får förmoda är hennes vänner.








Om inte alla fattade det så stod det alltså att jag är feminist och tycker att alla ska vara som jag för att jag blev våldtagen när jag var liten! Våldtagen! Det är något som någon bara slänger ur sig när någon annan sagt något den inte gilllar.
KAN NI FÖRSTÅ DET?
ARG!!!!!!!!!!!!!!! SÅ JÄVLA ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är nästan så att jag vill skriva address till honom här och be alla jag känner gå och lägga använda tamponger i brevinkastet. Minst. Man skulle kunna gå längre. Man kanske kunde klippa av sig fittan, lägga i ett kuvert och skriva något brev om att nu kan du ha den precis vid din spis. Så som du säkert alltid har velat ha det, fittan next to the spis in the kitchen 4-ever!

(Bild nummer två var bara hysteriskt rolig. Kan inte sluta skratta!)

Sen var det massa fler kommentarer som antydde att jag bland annat upppenbarligen måste vara lesbisk.
Ibland blir man himla glad över vilken sorts människor man umgås med.
Och ibland blir man dessvärre jävligt snobbig också.
I och för sig med rätta efter att ha fått sånt här skrivet till sig va?
YES med detta och incidenten med ölburkarna då jag blev kallad zigenarhora och allt det där har jag nu täckning för att få vara arg resten av livet! JIPPI!


/Miriam

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, vilket underbart argument till varför könsroller borde finnas; för jobbigt att behöva fråga folk om de är flicka eller pojke. Egentligen är det lite sorgligt att det finns människor som har så lite koll på samhället idag. Det är väl sånna människor som tror att det vi har nu är jämställdhet och att tjejer borde hålla käften och vara nöjda med det de har. Det skrämmer mig nästan mer än kommentarerna om att man måste vara lesbisk eller ha blivit våldtagen för att inte tycka det är roligt med skämt om våld mot kvinnor. Det är så enkelt att kalla de som tar till helt irrelevanta skällsord för att de inte fattar vad man pratar om för idioter (vilket de förtjänar), men det är när man inser att majoriteten antifeminister faktiskt har tänkt på saken och gått i skolan och ändå inte tycker likadant som man själv gör som man blir lite mörkrädd. Er blogg är iallafall ett roligt och bra initiativ!

2008-10-17 @ 16:11:23
Postat av: sara

tror de att feminister vill att man inte ska se skillnad på kvinnor och män? hur tänker man då? att man ska framställa ett preparat som gör så att människor utvecklar kön och kroppsbyggnad på samma sätt. är det detta personen i fråga menar? verlkigen ett otroligt roligt argument mot feminism!

2008-10-18 @ 16:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0