internetkontakten idol-lars.

Idol-Lars! Lars Eriksson.
vad tycker ni?
Det enda jag har sett var det här senaste lilla skämt-avsnittet med Det börjar verka kärlek banne mig.
Sedan vet jag även att han addade mig på myspace och att vi hade lite just internetkontakt. Lååångt innan idol.

Det var väl lite "ung kille som försöker göra musik och lägger ut på myspace och ännu yngre tjej som också försöker göra musik och lägga ut på myspace som typ skriver smiliesar för att uppmuntra varandra, trots att intresset för sig själv är absolut störst". Ungefär.

Men nu är han visst med Idol, ja. Jag kan inte låta bli att undra varför en sån människa vill vara med i ett sånt program var väl min första instinkt. Och ja, mycket riktigt när jag väl såg honom i idol så var det ju alldeles uppenbart att han var för snobbig och tyckte att programmet var kommersiell skit. Så jag bara undrar varför? Varför vara med i något man tycker är skit?

Och är det okej att "hälsa på" i andra människors värld och håna dom?
Själv är jag en snobb på många sätt och viss, och min spontana reaktion var att skratta och tänka "JA! det är rätt att håna dooom! dom förtjänar att hånas för att dom har så dålig smak!"
Men sen är det ju det här att man liksom inte kan säga att någon konst ÄR bättre, man får faktiskt bara tycka.
Och om man då som Lars med all sin integritet, jag och många andra inte tycker om idol och deras sätt att massproducera och skapa musik förstår jag faktiskt inte varför i helvete man vill klampa in och förstöra för dom som kan relatera till den här musiken och tycker att det är den sanna konsten i deras liv.

Så, nu får vi väl se om han googlar sig själv.

P.S. det måste väl kvala in som en typ internetkontakt? jag menar det är det bloggen ska handla om och jag är inte världsbäst på att hålla mig inom ämnet kanske, men!

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men herregud är det den där killen Lars Eriksson som lade upp massa nya låtar hela tiden om jag inte minns fel som är Idol-Lars? Festligt!

2008-11-04 @ 09:44:52
URL: http://agnesrebecka.blogspot.com
Postat av: karin

Jag tycker verkligen att hans egna musik är grymt bra, och han borde kunna lyckas utan idol tycker man. Men han vill väl få in en fot i branchen eller nåt.

2008-11-05 @ 15:57:21
URL: http://curri.blogg.se/
Postat av: miriam

det hela beror väl på vad man tycker är att lyckas. om det enda som betyder att lyckas är att spela in massa skivor hos stora skivbolag och få radiohits och komma ut med sin musik till massa människor tycker jag inte att det är konstigt att han behöver vara med i i idol för att lyckas.



men vad tycker du om att utnyttja ett program vars deltagare och publik som man så uppenbart föraktar för att få in en fot i branchen?

2008-11-05 @ 18:56:59
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: karin

det verkar väl inte helt schysst. Men han säger ju gång på gång att han älskar att vara med pga människorna han träffar och att det hela tiden händer något. så nått ger det ju honom uppebarligen. Men han känns ju lite falsk som deltar i något som han inte vill stå för typ.

2008-11-06 @ 18:00:15
URL: http://curri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0