typ den värsta grejen med min barndom

Alla har vi väl haft en speciell, återkommande mardröm?
Under nästan hela min barndom (eller i alla fall en stor del av den) så hade jag en sån. Men det är hemskt svårt att beskriva denna mardröm, för den låter så oerhört löjlig.
Jag har försökt förklara för massa hur obehaglig denna skräckens dröm har varit när den förföljt mig under min barndom men jag lyckas aldrig förmedla den på ett bra sätt, ingen fattar.
Drömmen är ytterst kort, och jag kan än idag se den ganska tydligt framför mig.
Det är en prästkrage, en väldigt fin prästkrage, som av någon outgrundlig anledning växer på en asfaltsväg.
Men sen kommer en stor traktor och kör på prästkragen.
Och det är liksom det som händer, det är själva slutstationen så att säga.
Men för att förstå hur läskigt det här var måste jag kanske tillägga att traktorn var en bajstraktor, full av bajs.
Inte för att det syntes, det bara visste jag. Såklart.

Detta inlägg kan verka en aning ironiskt, men helt ärligt så var det här en återkommande mardröm som jag hade och det var verkligen inte kul då. Jag var så rädd för den här drömmen att den var vissa nätter anledningen till att jag fick sova hos mamma och pappa för att jag var så rädd.

Men anledningen till att jag kom att tänka på det idag var att jag tittade igenom gamla bilder och hittade en jag tagit i nya zeeland. Den påminner mig om den där helvetes bajstraktorn lite grann.

Tänk er något såntdär fast mer i traktorform och med bajs i.
Och sen att den förstör en prästkrage som växer på asfalt.

Såhär i efterhand kan jag undra om prästkragen representerade mig och traktorn min enorma bacillskräck som jag hade, eller något sådant?

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0