Till eric

Angående den här kommentaren.
Sex är inte en rättighet.
Att man behöver göra vissa grejer för att maximera sin chans att få ha sex en kväll gör inte att dessa grejerna är okej.
Det är inte okej att ta på rumpor, även om dom killar som tafsar kanske i slutändan får fler ligg.
Och man har inte en skyldighet att visa att man INTE är ute efter sex om man inte är det.
Alla kan misstolka en signal någon enstaka gång. Om man dansar med någon och tror att det är okej att lägga handen på rumpan men personen sen visar att det inte var okej genom att gå bort lite, om man då DIREKT tar bort handen, så kan jag förstå det.
Men för att man ens ska kunna klassa in något under misstolkning måste det ha funnits något att misstolka först.
Exempel som det Tove skrev, och exempel som när man dansar på ett dansgolv och det finns en kille som går och stryker handen längs ens rumpa, kan man inte skylla på som misstolkning på grund av att man skulle vara "sämre på att läsa signaler". Är man SÅ otroligt dålig på att läsa signaler har man ett problem, och stannar fördelaktigt hemma på kvällarna.

Och låt mig även påminna dig, Eric, alla ser inte stockholms uteliv som endast en köttmarknad.
Jag vet att jag inte gör det och jag vet också att jag inte är ensam.
Sätt dig in i situationen, tänk någon gång på hur jobbigt det är för oss vars utekvällar inte är en jakt på kuk eller fitta.

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Eric

Jag svarade lite halvdiffust i gamla inlägget, och nu har jag har inte så mycket att tillägga här. Bara poängtera att mina utekvällar aldrig varit en "jakt på kuk eller fitta". Att jag med "köttmarknad" inte menade att man nödvändigtvis ville knulla ikväll. Men att det för många handlar om just "kött" och inte "trevliga människor" tycker jag är särskilt tydligt på många tjejer som ju faktiskt verkar lägga ner hela veckorna på att göra sig snygga inför helgen.



Vad sen det kommer sig är en annan diskussion.

2008-11-30 @ 17:14:39
URL: http://utanklader.blogspot.com
Postat av: miriam

att fler tjejer lägger ner mer tid på att vara snygga beror troligtvis på att man ständigt fått höra att det är typ den allra mest värdefulla egenskapen man kan ha. en kille kan anses vara ett "kap" trots ofördelaktigt utseende, men en tjej kan inte på samma sätt vara ful men galet rolig och smart och ändå anses som ett typiskt kap.



jag tror inte att dom flesta tjejer gör sig snygga bara för att dom vill få sig ett ligg.

självklart gör man det inte för sin egen skull, utan för att få bekräftelse, men det är inte samma sak som att vilja ha sex nödvändigtvis!

2008-12-01 @ 21:33:31
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: Eric

"Vad sen det kommer sig är en annan diskussion."



Sen har ju jag fått lära mig hela livet att det är viktigt med testosteron, fast jag varken slåss eller ligger med horor.



Fast går man lite djupare är väll hela livet en köttmarknad?

2008-12-02 @ 12:20:31
Postat av: Anonym

"Fast går man lite djupare är väl(l) hela livet en köttmarknad?"



?

2008-12-03 @ 20:09:06
Postat av: Eric

Det stämmer, ja. Jag vet hur det stavas, men jag gör fel ändå. Ibland kör jag för fort också.

2008-12-05 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0