Man 27

Sara:
Vad anser du om feminism? vilket intryck har du fått? är du feminist?

Man 27:
beror hur man definerar en feminist.. om det är en person som är för jämlikhet mellan könen, samma lön för samma arbete och för kvinnors rättigheter.. då är jag feminist.. men om det handlar om att kvinnor ska vara så lika som möjligt män.. att kvinnor ska agera och handla som män... då är jag inte feminist.. då är jag anti feminist ...

Sara:
Feminism för mig är verkligen inte att kvinnor ska bli till män. Varför inte bara stärka kvinnans egenskaper och roll i samhället, istället för att kvinnor måste bli till män för att vara accepterade.






My lucky number one som överhuvudtaget har svarat på en feministfråga (och då räknar jag inte in de som har skrivit typ "öhhh, vill du knulla?").

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0