ett kuk-argument utan dess like.

Idag hade vi en diskussion i klassen om prostitution.
Det var väl ungefär massa killar i klassen mot mig först, innan typ sara och nån eller nåra få mer kom in i diskussionen.
Det vi kan dra som slutsats är att det inte var en enda kille som inte argumenterade för laglig prostitution, medans dom få tjejerna som sa något för det mesta var emot laglig prostition, med något undantag.
Sen kan vi också se att ett argument för laglig prostitution var att "jamen, då kanske det blir färre våldtäckter eftersom dom killarna som inte får sex och är frustrerade kan köpa sex istället för att typ våldta."
Jag blir helt mållös när någon säger ett sånt argument. Som att våldtäcktsproblemet inte ligger i dessa män och som att det inte är dom som man måste jobba med. Ungefär som att det är lite såhär "tjejer antingen måste några av er sälja sex eller så måste vi fan våldta er, för vi kan ju absolut inte på något sätt kontrollera våra lustar!"

Helt jävla mållös som sagt.
Vad fan är det för jävla piss-fitt-kuk-argument om man får fråga?????

(Kommer vi nu att komma tillbaka till en period då jag bara bloggar om skitgrejer från min klass, vilket min gamla blogg handlade om i stort sett odelat i slutet? Ja, kanske. Fullt möjligt.)
/Miriam

Kommentarer
Postat av: Anonym

ibland blir man så jävla frustrerad. inte konstigt att man inte har så lätt att vara nyanserad i såna diskussioner om motpartern kör med såna argument.

2008-11-15 @ 00:32:37
Postat av: Erika

Tolkningar av kuk-argumentet:

1: Alla män som kommer att gå till prostituerade om det blir lagligt är sånna män som annars hade våldtagit kvinnor.

2: De som uttalade sig om detta är a) sexuellt frustrerade och får ingen att villigt ha sex med dem b) förmodligen enbart positiva till laglig prostitution eftersom de själva då skulle kunna få ha sex till skillnad från nu c) potentiella våldtäktsmän.

3: Eftersom mängden män som går till prostituerade kommer öka drastiskt (vad polisen vet) kommer väldigt många män vara potentiella våldtäktsmän.

Slutsats: En lag om att alla män som besöker prostituerade = potentiella våldtäktsmän borde stiftas. Denna lag kommer sätta alla män som går till prostituerade antingen i fängelse eller i psykvård. Alltså, om deras argument håller, kommer legalisering av prostitution leda till att ett stort antal män fängslas. Inklusive de som kom på argumentet från början.

2008-11-15 @ 11:32:56
Postat av: miriam

haha jag vet inte jag har förstått din kommentar rätt riktigt.



men jag tycker inte att man kan säga att alla män som köper lagligt sex är potentiella våldtäcktsmän. och jag tycker inte heller att argumentet säger det. det säger väl mer att vissa som hade kunnat vara våldtäcktsmän skulle nu kunna köpa sitt sex, men det säger väl knappast att så måste vara fallet i alla sexköpar-fall?

så som jag uppfattar det, men jag tycker ändå att det är ett sjukt argument såklart!

jag kommer aldrig vara villig att skriva under på att det är okej att stifta lagar efter våldtäcktsmän.

sen så är tanken på att sätta alla potentiella våldtäcktsmän i fängelse mig extremt främmande.

speciellt med tanke på att jag tycker "potentiell våldtäcktsman! är otroligt luddig, är inte alla potentiella våltäcktsmän?

2008-11-18 @ 17:53:32
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: Anonym

det stavas våldtäktsmän



inte med ck

2008-11-18 @ 17:56:14
Postat av: miriam

okej, fel av mig:)

men haha! var det den enda reaktionen du hade?

nice och nollställd eller?

2008-11-18 @ 20:57:26
URL: http://internetkontakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0