att inleda ett samtal

Detta ställe där vi är medlemmar, där finns det hur många som helst, och det fantastiska är att nästan ingen är den andre lik. Varje dag får man en del "mess" som det kallas på detta ställe, istället för mejl.
Där kan det stå väldigt olika grejer, ibland typ bara "hej, vill du prata med mig" och sånt.
Sen så säger jag att jag vill det till vissa som verkar antingen lite bättre än dom andra, eller såna som verka ännu sämre (om man får säga så?). Sen så frågar jag om saker som provocerar dem (typ feminism), dom reagerar på det på olika sätt (t.ex. frågar vad det är, blockar en, skriver ohyffsade saker eller säger typ "vilket slöseri, du kunde vart najz annars". Endast ett ytterst litet fåtal har reagerat på ett annat sätt för mig). Detta är alltså proceduren.
Men om vi går tillbaka till början, då vi ser vad folk kan få för sig att skriva som inledningsreplik kan man hitta dom mest fantastiska historier. Någon gång var någon jultomten som skulle hämta mig för att jag är den perfekta julklappen till alla män. Tänk att någon har tagit sig tiden att skriva ner en sån massa bullshit för att sen massutskicka till massa med hopp om att få napp hos nån jävligt fräsch och snygg kamrat-tjej (hemsidan heter så).
Nu får jag dock mycket färre, vilket kan verka tråkigt, för desto fler man får desto fler lustiga personer har man att välja ut knäppgökar eller smartgökar för att sedan ta till "nästa steg". 
Men det är skönt tro mig! Gökarna skriver i alla fall. Dom räcker och finns till så det blir över.
Anledningen till att jag får färre nu är i alla fall att jag har skrivit med stora bokstäver "SPOTTAR NÄR JAG PRATAR OCH ÄR FEMINIST OCH HAR INGEN CAM SÅ INGET CAMSEX!!!!!" på den lilla presentationen varje medlem tilldelas.

Det kör jag med. Sara har ju också sin taktik, nämligen att uppmärksamma dom små liven på att tjejer också bajsar, vilket också är skrämmande uppenbarligen!

Idag fick jag en för mig helt ny typ av inledande mess. Inget "Lust att snacka?", här inte.



Men hähä, nice med alla som skriver kramiz, annars hade  jag nog inte kunnat identifiera mig med den här personen aaaaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllssssssssss.
heh

/Miriam

Kommentarer
Postat av: karin

shit vad jag garvade när jag läste det där :S fyfan vad sjuuukt. hahahahah

2008-11-19 @ 23:00:56
URL: http://curri.blogg.se/
Postat av: miriam

man slutar alltid förundras över alla festliga typer det finns.

2008-11-20 @ 14:56:06
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: miriam

aldrig menade jag ju:)

2008-11-20 @ 14:56:49
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: sara

mamma tyckte att det lät som en gullig kille när jag läste upp det här, men jag tror och hoppas att hon var ironisk, haha

2008-11-20 @ 18:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0