theworstthingaboutfacebook (yes,igotMVGinenglishyesterdaywhichshouldexplainthis)

Uh det värsta med facebook, no doubt, är när folk man inte vill ska adda en, addar en.
Nu pratar jag då såklart inte om att jag blir irriterad på såna som addar hej vilt omkring sig trots att dom kanske bara träffat en, en enda gång eller nån från skolan man aldrig pratat om.
Det har jag inga problem med, det är inte så att det är viktigt att bara mina allra närmsta vänner ser min profil
MEN när FEL person addar en blir det jävlajobbigt.
Och då tänker jag typ släktingar, vänner till ens föräldrar o.s.v...
Jag vet inte hur det är med er, men på min profil syns grejer jag inte vill att vissa ska se. Det är inget superhemskt egentigen, men näää, massa bilder där det råkar synas saker som.. nivet, och sen ska man behöva nojja om någon skriver på ens "wall" något meddelande där det typ innehåller ord som kröka, röka, pöka och sånt.
Fyfan det är jobbigt. Sen är det jobbigt när man inte vill neka någon ens vänskap för tänk om den märker det och det verkar ju konstigt. Sen är det jobbigt när man börjar nojja för man känner sig lite löjlig när man är så nojjig (t.ex. när man skriver ett helt inlägg på bloggen om vad man ska göra när en släkting addar en på facebook).

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Matilda

varför inte helt enkelt begränsa vad de kan se av din profil? Det är ju en av facebooks bästa finesser. typ, hej faster jag vill inte att du ska kunna se mina taggade bilder, mina album eller min wall. lätt som en plätt!

2008-12-17 @ 22:02:02
URL: http://marthamydear.blogg.se/
Postat av: Eric

Eller så accepterar du att du är den du är och förutsätter att andra ska acceptera den du är.

2008-12-18 @ 13:11:11
Postat av: miriam

eric det låter fint och dagen jag fyller arton kommer jag inte tänka på att släktingar inte skulle få se min facebook.

men så länge jag är under arton så känner jag mig obekväm med att hela släkten ska se att jag typ har testat saker....... öhh som att dricka follis.

förstår du hur jag menar?

2008-12-18 @ 17:20:43
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: miriam

och matilda, fina du om du ser det här, kan du inte förlara hur man gör det, har hört talas om det men aldrig fattat hur man gör:(

2008-12-18 @ 17:22:07
URL: http://internetkontakten.blogg.se/
Postat av: Matilda

hej igen, självklart kan jag det.

1. Gå in på 'Settings' uppe i menyn till höger.

2. Välj privacy settings

3. Sedan Privacy och manage

4. Sedan väljer du Profile i den listan

5. Där kan du sedan välja vad olika människor ska få se på din profil, vill du stänga av en del för en viss person väljer du 'custom' i den menyn.



Lite väl utförligt, du kommer förstå när du klickar dig in på setting men bara så det inte uppstår några problem. kram

2008-12-18 @ 21:11:15
URL: http://marthamydear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0