slampgrejen 2!

Siri har skrivit ett inlägg som relaterar till mitt förra inlägg (som står här under).
Läs det!!!
Precis som hon menar (så som jag uppfattar det?) så har den fria sexualiteten blivit till ytterligare en press (framför allt) för kvinnor/tjejer som får jobba mer för sin orgasm. vilket inte denna sexa-runt-tradition ger rum för som hon säger. Kvinnors och mäns sexualitet är ju olika på många sätt, så är det bara.
Även om jag står fast vid min tro att den är lika mycket existerande.

Men jaja, läs hennes inlägg istället, för det är bra!

Och angående Erikas kommentar så vill jag bara säga att jag inte säger att man inte ska ha sex, jag skrev i inlägget tydligt och klart att jag inte tycker att det är fel att knulla runt om man uppriktigt gör det för att man vill ha sex. Jag skrev om min teori om varför man vill ha sex, om det är av rätt anledning.
Nu vet inte jag hur gammal du är och hur det skiljer sig i olika åldersgrupper (för det kan jag tänka mig att det gör), men för mig känns det uppriktigt som att det är väldigt mycket ett bekräftelsesökande.
Det känns som att det har tagit över ganska mycket.
Sen det här att hångla runt mycket. Jag måste bara fråga, ger det verkligen någon fysisk tillfredställelse?
Att hångla med någon man är kär i eller är intresserad av eller så kan vara en annan sak, men att hångla med den söta killen på dansgolvet, handlar inte det i slutändan bara och endast om bekräftelse?
Kanske en läskig tanke, men fundera igenom det.
Och att säga att bara för att man hånglar med många ofta så är inte hångel mer betydelselöst håller jag bara inte med om. För mig betydde ett hångel jävlig, jävligt mycket mer dom första gångerna (nu pratar jag alltså om såna här engångsgrejer helt utan känslor) än det gör efter min korta period då jag tyckte att det kunde vara en mysig del av en utekväll, nu är det verkligen inte lika betydelsefullt. Kanske delvis för att man jämför.
Sex är en annan sak i den bemärkelsen, men det som jag ville belysa i mitt inlägg var att jag tror att riktigt många far illa på grund av det här med bekräftelsesökandet. Att man helt enkelt inte är bra på att vara snäll mot sig själv som Tove skrev.
Men att man inte skulle få ha sex är självklart inte min uppfattning.

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Tove

men somsagt, det är viktigt att komma ihåg att vara snäll mot sig själv också kan innebära att tillåta sig att hångla med den söta killen på dansgolvet, lite beroende på hur man är lagd.

jag blir alltid kär i dom jag hånglar med, just då i alla fall. också när jag råkar hångla med flera på samma kväll. tror inte att det handlar om bara och enbart bekräftelse.

tror att jag tycker att det är en fin umgängesform.

2008-12-03 @ 19:52:34
Postat av: miriam

snällheten man känner att man ger sig själv om man tillåter sig att hångla med den söta killen på dansgolvet tror jag är bekräftelsekänslan.

jag tycker som sagt att det är en helt annan sak om det är någon man tycker om, och jag säger inte att man är en dålig människa om man hånglar med många ofta, men jag tror fortfarande att det är lite destruktivt i slutändan.

och jag känner mig själv väl, och jag vet att när jag mår bra och känner mig säker och stark i mig själv så brukar jag inte ha speciellt stort behov av att hångla med lite olika killar sådär när man går ut. däremot när man känner att självförtroendet kröker så kan det kännas otroligt värdefullt (i stunden i alla fall) med ett litet hångel, och det är kanske då det känns som att man är snäll mot sig själv, men det är kanske inte så enkelt?

jag tror bara inte att det kan vara sunt att ständigt behöva få bekräftat att man är sexig och att det är det som ska vara måttet på hur bra man är och hur bra man ska må över sig själv.



däremot är det inte riktigt samma sak med sex, för det ger en tydligare fysisk tillfredsställelse.



så tror jag i alla fall, men det är ju bara något jag tror.

2008-12-04 @ 22:08:57
URL: http://internetkontakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0