blabla



Att kalla sig feminist behöver inte betyda att man inte bryr sig om något annat än jämställdhet, det behöver inte betyda att det är det viktigaste på något sätt.
Även om det för t.ex mig är en fråga som jag brinner för mer än vissa andra så måste det inte vara så bara för att man är feminist, och även om det är så betyder inte det att man inte kan se alla andra viktiga frågor. Även om jag kanske kan se att mord är ett allvarligare brott än våldtäkt så kan jag känna starkare för våldtäktsfrågan, den kan ligga mig varmare om hjärtat.
Och hur kommer det sig att det är så vanligt att när just feminism kommer på tal ska man prata om rangordningar och att det är ju inte det som är viktigast därför ska vi hålla käften om det?
Sen det här han har skrivit om "den politiska aktiviteten från vänsterhållet.." förstår jag nog inte riktigt.
Vadå, man måste inte vara vänster för att vara feminist?! Man måste ingenting för att vara feminist, förutom att se ojämställdhet i samhället och sedan vara emot det.

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0