allt måste få vara sexuellt?

Jag och Amanda pratade om det där med vänskap.
Om man är tjej så anses det inte riktigt lika mycket värt att bara ha tjejkompisar. Då är man lite tråkig?
Detta leder tlll att många tjejer värderar killkompisar mer än många av sina tjejkompisar. För man vet att det ser lite bra ut att inte bara vara ett stort tjejgäng. För det är ju på något sätt lite töntigt?

Men det blir ju helt fel och konstigt, betyder inte det att vänskap också blir till något sexuellt? Jag tror att många tjejer (även jag känner ju såklart igen känslan) på sitt sätt är lite extra rädda om sina killkompisar (sepciellt om dom är snygga och coola) och månar mer om de relationerna än relationerna med sina tjejkompisar.

Precis som att många tjejer kan vara extra måna om att ifall man träffar någon, ny behålla kontakten och försöka mer till att utveckla det till en vänskap om det är en kille än en tjej.

Det tror jag är himla farligt. Vad tror ni? Att det är naturligt att allt måste vara sexuellt eller som jag att man måste låta vänskapen få vara något annat?
Och är det likadant bland killar? Känner killar också att det anses lite töntigt att vara ett stort killgäng som det känns om man är tjej och är med ett stort tjejgäng?
Ni vet när man är många tjejer på tunnelbanan som skrattar lite och pratar och man ibland kan komma på  sig själv med att skämmas lite?
Man kan fråga sig varför det skulle spela någon roll vilket kön en vän har. Men uppenbarligen spelar det en enorm roll idag, bland ganska många.

/Miriam

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Intressant. Jag har aldrig uppevt det som en prestigefråga. Ibland har jag trivts bäst om det bara är tjejer eller bara är killar, i enkönade miljöer alltså. Just för att det känns som att det könsliga får mindre plats då.

Jag ser som sagt ingen perstige i att blanda men jag önskar att man kunde slippa de spänningar som tenderar att uppstå för egentligen är det ju ofta positivt med mångfald.

2008-12-13 @ 09:17:53
URL: http://agnesrebecka.blogspot.com
Postat av: miriam

är det sant? :O

känns som att det alltid varit prestige att ha många killkompisar bland alla tjejer jag umgåtts med. på något sätt.

även för mig själv under en tid måste jag väl erkänna.

kan i och för sig också känna igen det du skriver om att det könsliga får mindre plats om man umgås med bara tjejer eller bara killar.

2008-12-15 @ 23:06:51
URL: http://internetkontakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0